Jakie są wskazania do leczenia falą uderzeniową?

Ból układu mięśniowo-szkieletowego jest jedną z najczęstszych dolegliwości, z jaką pacjenci zgłaszają się do poradni rehabilitacyjnej. Aby mu zapobiegać, wykorzystywane są liczne metody, wśród których wymienić należy leczenie falą uderzeniową. Jest to metoda innowacyjna, która przynosi doskonałe rezultaty w trakcie rehabilitacji po urazach, a także w leczeniu przewlekłego bólu kości, mięśni, ścięgien, więzadeł oraz torebek stawowych.

Zabieg polega na przyłożeniu głowicy specjalnego aparatu do bolącego miejsca. Urządzenie wytwarza ciśnienie, a energia z powstałej fali akustycznej wnika w ciało na głębokość kilku centymetrów i precyzyjnie lokalizuje miejsce bólu, wpływając pozytywnie na zmiany chorobowe. Zabiegi charakteryzują się dużą skutecznością, a pacjenci szybko wracają po nich do zdrowia. Oprócz działań leczniczych, fala uderzeniowa pobudza także metabolizm i sprawia, że pacjenci po zabiegu czują się zrelaksowani. Jej najważniejszym zadaniem jest jednak łagodzenie bólu, na które ma wpływ kilka czynników. Po pierwsze fala uderzeniowa niszczy receptory bólowe i błony komórkowe neuronów, które wpływają na zaburzenie przekazywania impulsów bólowych. Jej zadaniem jest również zmniejszenie napięcia mięśni, niwelowanie skurczów, a także miejscowa poprawa ukrwienia. Dodatkowo wpływa ona na produkcję kolagenu oraz rozszerzenie naczyń krwionośnych, co ma zadanie regenerujące i przeciwzapalne. Wszystko to sprawia, że po serii zabiegów, pacjenci pozbywają się dolegliwości bólowych.

Najczęstsze wskazania do leczenie falą uderzeniową to:

• ostroga piętowa (zapalenie powięzi podeszwowej)
  • urazy i choroby ścięgna Achillesa (zapalenie kaletki Achillesa)
  • przewlekłe kontuzje sportowe
  • zapalenie nadkłykcia (łokieć tenisisty)
  • zapalenie kaletki, zapalenie pochewki ścięgna
  • blizny różnego pochodzenia
  • cellulit

W naszej poradni rehabilitacyjnej wykorzystujemy wszystkie dostępne metody, aby pomóc pacjentom wrócić do pełnej sprawności. Dzięki temu, że posiadamy urządzenie do fali uderzeniowej, nasze działania są jeszcze bardziej skuteczne.