Iniekcje dostawowe osoczem bogatopłytkowym w kontekście leczenia urazów ortopedycznych

osocze w kolano

We współczesnej medycynie wykorzystanie osocza bogatopłytkowego jest bardzo szerokie. Pierwszym skojarzeniem są zabiegi kierowane przede wszystkim do kobiet – w przypadku ostrzykiwania twarzy celem zatrzymania procesów starzenia się skóry. Na czym polega stosowanie terapii osoczem w kontekście urazów ortopedycznych?

Czym jest osocze bogatopłytkowe?

Osocze bogatopłytkowe to metoda leczenia, która poza medycyną estetyczną stosowana jest również w stomatologii, chirurgii, ortopedii i dermatologii. Dzieje się tak, ponieważ w niezwykle skuteczny sposób stymuluje procesy regeneracyjne w ciele człowieka.

Ludzka krew składa się z erytrocytów, leukocytów oraz płytek krwi zawieszonych w osoczu – płynie bogatym w mikroelementy, makroelementy, oraz czynniki wzrostu niezbędne do odżywiania komórek. Do iniekcji pozyskuje się osocze z krwi pacjenta, co sprawia, że ryzyko odrzucenia preparatu – powikłań – praktycznie nie istnieje. Specjalista przeprowadza ostrzykiwania autologicznym materiałem. Wyselekcjonowane osocze występuje w kilkukrotnie zwiększonym od naturalnego stężeniu, przez co jego efekty działania na organizm człowieka są tak spektakularne.

Osocze bogatopłytkowe a nowoczesna chirurgia

Osocze bogatopłytkowe (leczenie PRP) w ortopedii wykorzystywane jest przede wszystkim, chociaż nie tylko, w medycynie sportowej. To skuteczna metoda leczenia przewlekłych zespołów bólowych związanych z przeciążeniem ścięgien. Iniekcja z osocza bogatopłytkowego jest skuteczna także przy innych schorzeniach narządów ruchu. Stosuje się ją w chorobach kolan, bioder, barków, a nawet drobnych stawów znajdujących się w dłoniach i stopach. Ogółem rzecz ujmując, pozwala ona zregenerować uszkodzone ścięgna i więzadła.

Leczenie przy użyciu PRP osiąga skuteczność rzędu 90%, pozwala uniknąć operacji i długiej farmakoterapii, zwiększa tempo regeneracji uszkodzonych tkanek, praktycznie nie ma ryzyka powikłań, a dzięki znieczuleniu miejscowemu – jest bezbolesne dla pacjenta.